Czym jest Content Marketing?

Czym jest Content Marketing?

wartościowa treśćContent marketing w najprostszym tłumaczeniu będzie to po prostu marketing treści, a więc takie działania, w których tworzy się wartościowe treści, które będą w stanie zainteresować potencjalnych odwiedzających stronę właśnie dlatego, że będą niosły za sobą jakiś interesujący przekaz odpowiadający ich zainteresowaniu. Jest to tak naprawdę sztuka komunikowania się z klientami przez firmy, która będzie się opierać na zaangażowaniu obu stron. Firma tworzy dobre treści, ale to potencjalny klient stara się tych treści szukać. Wszystko powinno się oprzeć o zaangażowanie obu tych stron. Zakłada się obecnie, że tradycyjne formy reklamowe nie są już popularne i w związku z tym trzeba ich unikać, ponieważ potencjalni klienci mają już ich dość i starają się takie reklamy blokować. Natomiast jeśli chce się odnieść sukces na współczesnym rynku trzeba sięgać po nowoczesne rozwiązania, w których unika się natręctwa. Istotne jest to, by tworzyć przekaz treściowo odpowiednio bogaty i tym samym interesujący dla klientów. Zamiast narzuca się z trudną do przyjęcia reklamą lepiej postawić na sprawdzone delikatne spoty reklamowe, które będą zrealizowane tak, że jednocześnie zareklamują firmę, ale wniosą też coś ciekawego do wiedzy jakiej poszukuje dany klient.

Jak działania Content marketing? W tej formie zakłada się, że najlepszą drogą do klientów będzie tworzenie wartościowych i wiarygodnych informacji. W ten sposób, gdy będziemy takie informacje publikować możemy oczekiwać, że to właśnie klient będzie chciał nas szukać właśnie dlatego, że takie interesujące informacje będą w stanie go przyciągnąć. Jest to również forma przez którą pokazuje się innym, że jest się w danej branży ekspertem i dzięki temu klient może nam zaufać. Podchodząc do marketingu właśnie w taki sposób można sobie zbudować odpowiednie zaufanie odbiorców oraz klientów do marki. Jeśli będzie się rezygnować z nachalnego przekazu ułatwimy sobie dotarcie do tych klientów, którzy tradycyjnej reklamy mają już dość.

zalety content marketinguWspółcześnie bardzo ważne będzie skuteczne rozpoznawanie potrzeb internautów i tego co będzie ich interesować. To właśnie od tego może zależeć czy liczba linków prowadzących do strony będzie rosła. W ten sposób również wyszukiwarka będzie lepiej oceniać stronę a co za tym idzie będzie także rosła jej pozycja w wyszukiwarkach. Tak przygotowana strona jest również dla internautów przyjemniejsza i chętniej się tam pojawiają. Co zyskujesz dzieki content marketingowi? -więcej zaufania klientów - lepszą pozycję w branży - wysoką pozycję w wyszukiwarce - większe zainteresowanie stroną - większy poziom konwersji - lepszy zasięg docierania do klientów - mniejsze wydatki na reklamę.