Białe seo, czyli seo „w białym kapeluszu”

Białe seo, czyli seo „w białym kapeluszu”

właściwe pozycjonowanie

W naszym kraju termin białe SEO pojawił się z krajów zachodnich. Można go określić jako działania realizowane zgodnie z wytycznymi Google. Tak naprawdę jednak takie określenie jak: działanie zgodnie z wytycznymi Google jest samo w sobie całkowicie nielogiczne. Google bowiem stoi na straży stanowiska, że jeśli chce się promować stronę internetową to trzeba podejmować takie działania, które i tak by się podejmowało, jeśli nie istniałyby wyszukiwarki internetowe. Dlatego, jeśli nawet będziemy tworzyć dobre zaplecze, które tematycznie i merytorycznie będzie na wysokim poziomie to i tak nie będzie to białe SEO. Oczywiście dlatego, że takich działań byśmy nie podejmowali w sytuacji, gdyby nie istniała wyszukiwarka Google. Można więc powiedzieć, że działanie zgodnie z wytycznymi Google tak naprawdę nie istnieje i nawet tak zwana koncepcja białego kapelusza SEO jest łamaniem tych zasad, mimo, że w ograniczonym stopniu.

Black hat SEO 

Na innym biegunie znajduje się czarny kapelusz SEO, który opiera się na budowaniu zaplecza w oparciu o bazę tekstów, które są generowane przez komputery. Mimo, że teksty te są unikalne to tak naprawdę treściowo tworzą niezrozumiały bełkot. W ramach czarnego kapelusza SEO podejmuje się również tworzenie masy katalogów, w których dodaje się stronę pod tym samym opisem. Trzeba jednak pamiętać, że typowe czarne seo obecnie jest już coraz mniej skuteczne i powoli zastępowane jest działaniami, które są przyjemniejsze internautą. Tworzy się wartościowe treści, które przygotowane są w sposób staranny. Białe SEO wymaga jednak dużo więcej pracy a co za tym idzie jest oczywiście bardziej kosztowne niż działania czarnego SEO.